No último dia 19 de novembro de 2024, a Secretaria Nacional do Consumidor (SENACON) publicou uma medida cautelar em relação à publicidade e bonificações de jogos de apostas online. De acordo com a SENACON, a medida cautelar visa proteger consumidores, especialmente os mais vulneráveis, como crianças e adolescentes, além de preocupação com o superendividamento dos usuários.
The Brazilian Patent and Trademarks Office (BPTO) published on the Official Bulletin nº 2,813, of December 03, 2024, Ordinance no. 24, which establishes the procedure for examining certificates of addition (COA).
The Brazilian Patent and Trademark Office (BPTO) published in Official Bulletin no. 2,814, of December 10, 2024, Ordinance no. 48, which establishes Phase V of the Patent Prosecution Highway (PPH) program. Since the BPTO has joined the Global PPH, Ordinance no. 48 further establishes the corresponding provisions.
Nos últimos anos, o Brasil tem experimentado um incremento no número de litígios de patentes relacionadas à área de telecomunicações envolvendo SEPs (standard essential patentes, em português: patentes essenciais), com um aumento exponencial em ações movidas seja por detentores de patentes denominadas NPEs (non-practicing entities, em português: entidades não praticantes) ou por empresas implementadoras da tecnologia, que também detêm patentes essenciais.
On November 19, 2024, SENACON published a precautionary measure regarding advertising and bonuses for online gambling. According to SENACON, this measure aims to protect consumers, especially the most vulnerable, such as children and adolescents, in addition to address concerns about users' over-indebtedness.
The Brazilian Patent and Trademark Office released its 2023 Management Report, encompassing the results of its operations throughout that year bearing in mind the goals defined in the Strategic Plan for the 2023-2026 term.
Last month, news broke in the U.S. media that the U.S. Court of Appeals for the Federal Circuit admitted in the lawsuit of Crocs, Inc. and Effervescent, Inc. (Case No. 2022-2160) that the false stating that a product is patented can result in false advertising and unfair competition claims.
WIPO continually strives to positively influence the global IP System while maintaining its neutrality across different jurisdictions worldwide.
The Brazilian Industrial Property Law (Law No. 9.279/96 — “BIPL”) prohibits the registration of “sign or expression used only as a means of advertising”, according to item VII of section 124.
Decisão considerou perícia que não comprovou violação a direitos autorais alegada por empresa de arquitetura.